karoton írta:
Gipszj írta:
A Colossus osztály max. vízkiszorítása 500 t-val volt csak nagyobb. Szintén tizenkét 305 mm-es löveggel, de nem négy hanem öt toronnyal, ebből kettő föl volt emelve. Ráadásul a kétlöveges torony fajlagosan nehezebb. Jónéhány brit hajóosztály is kisebb volt mint a Szent István. Az amerikai flottának is volt két osztálya, amelyik kisebb volt a Szent Istvánnál, hasonló tüzérséggel, hasonló elrendezéssel.
A Dante Alighieri is kisebb hajó volt, ráadásul keskenyebb is, négy három löveges toronnyal, igaz ezek közül csak egy volt emelt pozícióban. A keskenyebb az borulékonyabb is mint azt Lusitánia esete bizonyítja, hiába volt nagyobb a merülése. (Nem én mondtam, hanem nálamnál sokkal hozzáértőbb).
\"Kicsit\" pontatlanra sikeredett ez a hozzászólás...
A Colossus osztály max. vízkiszorítása nem 500, hanem 1000-1500 tonnával volt nagyobb (forrástól függően), nem 12 főlöveg, hanem 10 volt rajta, annyi amennyit nekünk is javasoltak..., az öt toronyból nem kettő, hanem egy volt egymás fölé pakolva...
www.worldwar1.co.uk/battleship/hms-colossus.html
A max. vízkiszorítása egyetlen brit dreadnought osztálynak volt kisebb - a min. további négynek -, a közös bennük, hogy mindegyik 10 főlöveggel rendelkezett, egymás feletti lövegtornyai kettőnek voltak, azoknak is csak egy-egy pár...
www.hazegray.org/navhist/battleships/rn_dr.htm
Nem volt két kisebb dreadnought osztálya az amerikaiaknak, egy volt mindössze 8 főlöveggel, volt két hasonló osztály, ezek 10-10 főlöveggel rendelkeztek...
www.naval-history.net/WW1NavyUS.htm
A Dante Alighieri nem volt kisebb a Szt. Istvánnál, a max. vízkiszorításuk gyakorlatilag azonos volt, hosszabb és keskenyebb törzzse volt, épp ezért meg sem kísérelték a mi \"találmányunkat\" a 2x2 egymás fölé rakott 3 löveges tornyot alkalmazni, emelt tornya nem volt, hanem 1+2+1 szép sorban...
www.navypedia.org/ships/italy/it_bb_dante_alighieri.htm
Viszatérve az előző hozzászólásodra: \"a németek is csak azért alkalmaztak 38 cm-t 1916-tól mert addig nem tudtak megfelelő hosszúságban huzagolni 11\"-nél nagyobb löveget.\" Ez honnan jött? 3 csatahajóosztályon is alkalmazták komoly eredményekkel a 12\" lövegeket, amelyek már 1914 előtt is szolgálatban voltak, a 15\" pedig 1914-ben szintén megvolt.
www.navweaps.com/Weapons/WNGER_12-50_skc12.htm
\"Hogy egy vagy két torpedó robbant azon vitatkoznak\" Mégis ki? Harmadszor hívom fel a figyeledet erre:
www.kriegsmarine.hu/hk/ba00802f.html
Ebben a többek között a támadó olasz hajó, a Szt. István kapitánya valamint a hivatalos vizsgálat állapítja meg a két torpedórobbanás tényét, ahogy a hajót kutató búvárok is min. két robbanást azonosítottak...
A sok dél-amerikai hajó az kettő, a brazil Minas Geraes osztály 2 hajója volt hasonló méretű és 12 főlöveges, de az elrendezés itt is teljesen eltért...
Itt az I.vh fő hadviselői által 1914-ben alkalmazott dreadnoughtok listája, jól látható, hogy egyetlen nemzetnek sem volt hasonló méretű hajója ennyi, ilyen űrméretű és elrendezésű löveggel...
www.naval-history.net/WW1NavalDreadnoughts.htm
Minden mással egyetértek
Megtekintettem a javasolt angol nyelvű honlapot. Angolul ugyan nem igazán tudok, de feltűnt a hajók vízkiszorításánál hol deep load, hol full load szerepel. Gondolom neked is feltűnt. A kettő nagyon nem ugyanaz. Ráadásul különböző országokban a deep load-ot nem egyformán számolják. Abban igazad van, hogy a Colossus és a Szent István között nem ötszáz tonna a különbség. Nem ezer-ezerötszáz hanem csak ötszázötven.
Amiből én az adatokat veszem ezeknél sokkal részletesebb (ettől persze lehet pontatlanabb) de mindenesetre a szakirodalom rá szokott hivatkozni első helyen.
Itt mellékelem a hajók vízkiszorítását. Első helyen a konstukciós második helyen a max. vízkiszorítást.
Bellerophon o. 18800, 22102 ts
Collingwood o. 19500, 23030 ts
Neptun o. 19680, 22720 ts
COlossus O. 20225, 23050 ts
Dante Alighieri 19500 21 800 ts.
Szent István 21 730, 22500 ts
Delaware o. 20380, 22400 ts
Florida o. 21825, 23400 ts
Volt 42 cm-es lövegük persze, csak rövid csővel. A párizs ágyút is két csőböl rakták össze, az első volt huzagolva. A második az már síma cső volt. 16 m volt az a legnagyobb hosszúság amit huzagolni tudtak. Ebből ha visszaszámoljuk a kaliberhosszt akkor elég rövid jön ki, hajóágyúnak ebben az időben már elég kevés volt.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-12-28 20:24