Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Hajók, Tengeralattjárók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Hajók, Tengeralattjárók

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 30 15:32 #60322

  • Gipszj
Igazából eredetileg 3 lett volna, A Yamato, Musashi és a Shinano, de az utóbbit repülőgéphordozónak fejezték be. (majdnem) Egyébként a Musashinak valamivel erősebb volt a légvédelme. Hogy miért a Yamatot reklámozzák mindíg azt én sem tudom, talán azért mert a Yamato az Japán költői, mitikus neve (tehát maga Japán)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 30 16:01 #60323

  • koi
karoton írta:
koi írta:
Szerintem meg besötétült a monitor,rácsillant a Nap és abba látta meg magát...


Köszönöm, hogy tartalmas és igen színvonalas hozzászólásoddal kéretlenül is hozzájárultál a vita megoldásához...
Elnézést kérek,de roppantul fájt a fejem,arról nem is beszélve,hogy a tesóm egész nap idegesített,és csak itt tudtam levezetni magamat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 30 16:03 #60324

  • koi
Gipszj írta:
Igazából eredetileg 3 lett volna, A Yamato, Musashi és a Shinano, de az utóbbit repülőgéphordozónak fejezték be. (majdnem) Egyébként a Musashinak valamivel erősebb volt a légvédelme. Hogy miért a Yamatot reklámozzák mindíg azt én sem tudom, talán azért mert a Yamato az Japán költői, mitikus neve (tehát maga Japán)
Arrl nem is beszélve,hogy egy \"Szuper-Yamato\" hajóosztályt is létre kívántak hozni,csak nem volt rá acélkeret.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 30 16:14 #60326

  • Molnos Márton
Lett vlna elég acél egy Szuper-yamato felépítésére, csak Japánnak nagyobb szüksége volt anyahajókra(hiszen a Szuper Jamato osztály építésé 1943-ra tervezték, akor pedig-a Korall-tengeri,Midwayi és Guadalcanali csaták után-már egyértelmű volt hogy a haditengerészeti légierő fontosabb a csatahajóknál)
Ennek ellenére a japánok-akik addig pont hogy a mesterei voltak a tengeri hadviselésben-1945-ben voltak olyan h---ék hogy a Yamatót légifedezet nélkül küldték Okinawához, ahol persze az amcsik el is süllyesztették.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 30 16:17 #60327

  • Molnos Márton
Egyébként volt egy Yamato nevű (szent) város Japánban régen.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 30 16:22 #60329

  • koi
Molnos Márton írta:
Ennek ellenére a japánok-akik addig pont hogy a mesterei voltak a tengeri hadviselésben-1945-ben voltak olyan h---ék hogy a Yamatót légifedezet nélkül küldték Okinawához, ahol persze az amcsik el is süllyesztették.
Hát mért nem raktak rá több légvédelmi üreget,tudok egypár helyet(pl.:a lövegtorony teteje),ahová rakhatták volna.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 30 16:59 #60332

  • Molnos Márton
Azért pár Hayate vagy Hien hasznosabb lett volna.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 30 18:18 #60334

  • Gipszj
koi írta:
Molnos Márton írta:
Ennek ellenére a japánok-akik addig pont hogy a mesterei voltak a tengeri hadviselésben-1945-ben voltak olyan h---ék hogy a Yamatót légifedezet nélkül küldték Okinawához, ahol persze az amcsik el is süllyesztették.
Hát mért nem raktak rá több légvédelmi üreget,tudok egypár helyet(pl.:a lövegtorony teteje),ahová rakhatták volna.

Tévedtem, a Yamatonak volt erősebb a légvédelme, csak 25mm-es légvédelmi gépágyúból 150 cső volt, a Musashin 130.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 31 16:04 #60352

  • aticky94
Nekem is a Bismarck a kedvencem csak sajnos képzetlen legénység nem elég tapasztalt kapitány és rossz döntések tömbelege miatt lett ez a sorsa.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 31 16:12 #60355

  • koi
aticky94 írta:
Nekem is a Bismarck a kedvencem csak sajnos képzetlen legénység nem elég tapasztalt kapitány és rossz döntések tömbelege miatt lett ez a sorsa.
És voltak olyan állatok,hogy a géppityut bepöckölték a nehézágyú fölé,így használhatatlanná vált.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 31 17:21 #60361

  • Molnos Márton
A Bismarknak igenis tapasztalt kapitánya volt. És neki volt köszönhető a Hood elsüllyesztése. Az hogy később rossz döntést hozott volna az is relatív, mert igen sokáig el tudott rejtőzni az ellenség elől, akikről egyébként is azt hitte hogy kevesebben vannak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 31 20:14 #60365

  • Panther
A Shinanoról hallottam. De a befejezése előtt az Archerfish elsüllyesztette.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 31 20:31 #60366

Molnos Márton írta:
A Bismarknak igenis tapasztalt kapitánya volt. És neki volt köszönhető a Hood elsüllyesztése. Az hogy később rossz döntést hozott volna az is relatív, mert igen sokáig el tudott rejtőzni az ellenség elől, akikről egyébként is azt hitte hogy kevesebben vannak.


Pontosan. Az, hogy rátaláltak a Bismarckra, csakis a feldeítőgépeknek volt köszönhető. Gyönyörű manővert hajtott végre, így nagyon nagy előnyre tett szert. Az, hogy mi történt utána...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2012 jan. 01 09:51 #60368

  • Gipszj
Molnos Márton írta:
A Bismarknak igenis tapasztalt kapitánya volt. És neki volt köszönhető a Hood elsüllyesztése. Az hogy később rossz döntést hozott volna az is relatív, mert igen sokáig el tudott rejtőzni az ellenség elől, akikről egyébként is azt hitte hogy kevesebben vannak.

Néhány tévedés, vagy pontatlanság:
A kapitány az iskolai végzettség ugyanúgy mint mondjuk az érettségi. A hosszújáratú tengerészkapitány az egyetemi végzettségnek felel meg. Ahhoz, hogy valaki parancsnoki beosztásba kerüljön elengedhetetlenül szükséges a kapitányi végzettség. Kapitányból nemcsak egy hanem több is lehet ugyanazon a hajón. (repülésre ugyanez érvényes). Parancsnokból csak egy!
A Bismarcknak volt parancsnoka (kapitánya), a Prinz Eugen-nek szintén, és a köteléknek is volt egy parancsnoka. Most akkor kiről van szó? A hajó parancsnoka jelen estben csak azért felelt, hogy a hajó megfelelően működjön, de nem ő határozta meg a hajó feladatát. A Bismarck elsüllyesztése után a Prinz Eugen parancsnoka lett az egy hajóból álló kötelék parancsnoka is, innentől senki és semmi sem korlátozta jogait, csak a haditengerészet parancsnokságától kapott irányelvekhez kellett alkalmazkodnia a belátása szerinti mértékig. (Isten után az első volt a tengeren). Az más kérdés, hogyha elégedetlenek voltak vele, akkor kikötés UTÁN felelősségre vonhatták.
Ez a repülésre is igaz, még a polgári repülésre is!!!<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2012-01-01 11:02
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2012 jan. 01 22:57 #60390

  • Panther
Azért, ha a Bismarck kormánylapátja nem kap találatot, és nem szivárog az üzemanyaga, akkor eléri a francia partokat. Günter Lütjens melyik volt, a kapitány vagy a parancsnok?
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.20 másodperc
Joomla templates by a4joomla