Gipszj írta:
Néhány tévedés, vagy pontatlanság:
A kapitány az iskolai végzettség ugyanúgy mint mondjuk az érettségi. A hosszújáratú tengerészkapitány az egyetemi végzettségnek felel meg. Ahhoz, hogy valaki parancsnoki beosztásba kerüljön elengedhetetlenül szükséges a kapitányi végzettség.
Ezek a magyar kereskedelmi tengerészet terminológiái.
A haditengerészeti képzés ettől jelentősen eltért. Itt senki sem szerezhetett kapitányi végzettséget/rangot. 4 év akadémia után tengerész hadapród, majd 1+1 év után tengerész zászlós lett, ami már tiszti rang, aztán jöttek a hadnagyi rendfokozatok, korvett-, fregatt-, sorhajó-... A sorhajóhadnagy már önálló hajóparancsnoki (kapitányi) beosztást is kapott, sőt talán már a fregatthadnagy is. Ezután jöttek a kapitányi rendfokozatok. Aki leszerelt -sorhajóhadnagytól fölfelé - kapott a polgári hajózásban hosszújáratú tengerészkapitányi rangot.
Tehát meg kell különböztetni a kapitány mint rendfokozatot ( sorhajó-,fregatt-,korvett-, ami a hadseregben ezredes-alezredes-őrnagy) és mint megszólítást/beosztást, ami a hajó parancsnokát ilette.
A rendszer egyébként az egész világon hasonló, a végzés után zászlósi-hadnagyi-főhadnagyi rang majd lépegetés a ranglétrán, az amcsiknál pl. 3 hadnagyi és egy commander-i rendfokozat után jutunk el a \"kapitány\"-ig (ezredes), máshol megvan az említett korvett, fregatt kapitányi rendfokozat is...