Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz: Repülők 2012 jún. 10 22:16 #61538

  • Zhadorr
Én sem tudok autogiro alkalmazásról a villamosvezetékek javításánál. Lebegni nem tud, de nagyon rövid a felszállási útja. Némelyik helyből is fel tudott szállni. Így el tudom képzelni, hogy a hegyekben alkalmazták. Sorozatban gyártott típusról mostanában nem tudok.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 12 08:04 #61547

  • Magyarharcos
Esetleg felderítésre használhatták?
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 12 08:48 #61551

Íme egy anyag egy Heinkel He 115-ös kiemeléséről:

Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 12 09:39 #61552

  • Zhadorr
Hihetetlen mennyire egyben van.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 12 16:23 #61559

  • Magyarharcos
És még a géppuska is megmaradt!
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 12 16:40 #61562

  • Zeki
Ez tényleg nem semmi! Remélem majd restaurálják!
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 12 19:49 #61565

  • Gipszj
Zhadorr beküldte:
Én sem tudok autogiro alkalmazásról a villamosvezetékek javításánál. Lebegni nem tud, de nagyon rövid a felszállási útja. Némelyik helyből is fel tudott szállni. Így el tudom képzelni, hogy a hegyekben alkalmazták. Sorozatban gyártott típusról mostanában nem tudok.

Autorotációval helyben le tudott szállni, de mivel a menetszél forgatta a forgószárnyakat a helyből fölszállás az nem ment neki.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 14 14:11 #61583

  • Zhadorr
Én láttam olyan korabeli felvételt talán a 20-as évekből (csak a felvétel minőségéből következtetve), ahol helyből szállt fel az autogiro. A felszállás előtt rákapcsolták a meghajtást a forgószárnyakra, hogy felpörgessék azokat, így rövid felszállási úthosszt értek el, ami extrém esetben 0 is lehetett.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 14 15:36 #61584

  • Panther
Esetleg nagy ellenszélben lehetséges lenne, ahogy az a Fi-153 Storch esetében is tapasztalni lehetett.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 14 19:18 #61589

  • Gipszj
Panther beküldte:
Esetleg nagy ellenszélben lehetséges lenne, ahogy az a Fi-153 Storch esetében is tapasztalni lehetett.

Elméletben talán (1%-nál nagyobb esélyt nem adok), minden repülőgépnek megvan a QGO-ja. Ez egy polárdiagram, amiben benne van, hogy a repülőgéphez képest milyen irányból mekkora lehet a szélsebesség. Ha meg is lehetne csinálni akkor is iszonyúan veszélyes lenne (orkán erejű szél kellene hozzá és kigurulás vagy leszállás közben biztos, hogy hanyattvágná a gépet mert a szárnyon hamarabb keletkezne erő mint a kormányokon) és ha menne is csak néhány rep.gépvez. lenne rá képes. Mindennapi gyakorlatban lehetetlen. Amúgy a júniusi Aeromagazin foglalkozik az autogirokkal, jónéhány új dolgot találtam benne.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 15 08:55 #61592

  • Panther
A Storch esetében ez elég gyakori volt, nem véletlenül volt a gép neve Gólya, és éppen ezért gyártotta számos ország a háború után a saját változatait.

De hát ez a gép nem is Autogiro
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 15 18:33 #61595

  • Magyarharcos
Hát, az a hurikános elég komoly dolog lehetett!

Már ha, lett volna erre példa.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 16 06:47 #61621

  • Zhadorr
Kilbracken írja a Kardhalban az Atlanti óceánon olyan ellenszélben szálltak le a Swordfish-ek, hogy sétálni lehetett mellettük.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 16 07:56 #61623

  • Gipszj
Zhadorr beküldte:
Kilbracken írja a Kardhalban az Atlanti óceánon olyan ellenszélben szálltak le a Swordfish-ek, hogy sétálni lehetett mellettük.

Ez lehetséges, csak nem szabad elfelejteni, hogy közben ment a hajó. A levegőhöz mérve már más eset!!!
Ha a Swordfish leszállósebessége 90 km/h a levegőhöz képest, akkor ebből levonom a hajó sebességét, kb45 km/h, marad 45 km/h, ebből levonom a séta sebességét akkor kb. marad 40 km/h. Ez pedig nem olyan nagy szél!
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 16 15:57 #61645

  • Zhadorr
Volt ott 100 km-es szél is, csak akkor nem repültek, mert előfordult, hogy a szél miatt a repülő nem érte utol a konvojt.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.22 másodperc
Joomla templates by a4joomla