Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz: Repülők 2012 jún. 29 08:08 #61821

  • Panther
Érdekes hasonlóság, és jó propaganda

A képen egy F-86 Sabre látható? A második világháború az én igazi asztalom.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 29 09:54 #61823

Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 29 16:09 #61827

  • Zhadorr
Ekkor Hartmann már visszatért hadifogolytáborból és a német légierő tisztje volt. Az Ő iránti tiszteletből festették a gépeket ilyenre.
A P-47-es valóban attraktív. Az amik kreatívak voltak a mintákban. Segítette a sok száz gép kötelékbe rendeződését. Megtehették, mert övék volt a légi fölény (uralom). A magyar felségjeleken, először elmaradt a nemzeti trikolór, majd a fehér keresztet is szürkével "lazúrozták".
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 03 09:38 #61839

Egy He 219-es gépet találtak Dániában:

politiken.dk/newsinenglish/ECE1605691/he...19-found-in-denmark/
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 03 09:39 #61840

Kiemelték az oroszok egy IL-2-es csatagép roncsait:

englishrussia.com/2012/06/22/war-finding...he-lake/#more-103588
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 07 06:46 #61853

  • Zhadorr
Itt van amit a Balatonban találtak. A szolnoki helikopterezred múzeumában ingyenesen megtekinthető.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 07 20:30 #61854

  • Magyarharcos
Zhadorr beküldte:
Tipikus a Hartmann Karaya-1-ese


A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Az alapfestés itt is szabványos, de a tulipán minta egyedi. Később odaadta egy kezdőnek, mert csökkent a győzelminek a száma. Aki meglátta, mindenki elmenekült. Az ötvenes években ez volt a német légierő szabványos festése.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


Igen, Karaya-1-ről már halottam. Ha jól tudom akkor ő tartja a rekordot 300 valamennyi megsemisített repülő géppel.

Egy biztos, egy ideig nem sokan fogják újra meg próbálni.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 08 19:19 #61861

  • Zhadorr
352. Se előtte, se azóta nem lőtt le senki ennyi gépet. Mivel nem sikerült semmilyen háborús büntettet rá bizonyítani, ezért a szocialista vagyon rongálásáért ítélték el. A németeknél nem voltak ritkák a sok száz gépet lelőtt ászok. Nem voltak ők sem jobbak mint az angolszász, vagy orosz ászok de a keleti front speciális körülményei lehetővé tették a sok repülőgép lelövését. Folyamatosan 5-6 szoros túlerő ellen harcoltak (sok célpont) és többnyire jobbak voltak a gépeik az ellenségénél. A honi légiflották esetében 10 szeres volt a túlerő és a minőségi fölény sem volt olyan egyértelmű.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 09 07:35 #61863

  • Panther
Gyakran a körülmények hozzák ki az emberből a legjobbat

A legnagyobb hősök extrém helyzetekben születnek
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 09 16:41 #61875

  • Zhadorr
Teljesen igazad van. Ha életben maradnak, hősök lesznek, ha meghalnak, áldozatok. A II. vh-ban az összes légi harcban megsemmisült repülőgépek felét a pilóták 5%-a lőtte le. Ők voltak az ÁSZOK. A többségük német volt. Ennek az említetteken kívül az is volt az oka, hogy tudatosan védték a "kopasz" pilótákat. Hartmann saját bevallása szerint egy hónap múlva már nem élt volna, ha ez nem így van. Az első bevetésén minden olyan hibát elkövetett, amit lehetett. Egyedül támadt parancs nélkül az orosz kötelékre, nem tudta hol van a parancsnoka, nem tudta hány ellenséggel néz szembe. Szerencséje volt, hogy amikor hosszas fordulózás és kergetőzés után sem sikerült megszabadulnia az üldözőjétől, arról kiderült, hogy valójában a géppár parancsnoka. Később, mikor már sikeres pilóta volt, büszke volt rá, hogy mindig hazahozta a "szárnyát".
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 11 16:45 #61882

  • Panther
Azért ez erős volt. A Viktória keresztet elég sokan kapták meg posztomusz.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 12 11:27 #61886

  • Zhadorr
Igen... Persze nem elég a jó felszerelés, alapos kiképzés, védelmező társak. Kell egy nagy adag szerencse is.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 13 17:58 #61894

  • Panther
A körülmények bárkit tehetnek hőssé, csak jókor kell lenni jó helyen.

De az is csak nézőpont kérdése, kii a hős, hiszen annak a katonának nem hős a másik, aki megölte, függetlenül attól, ki melyik oldalon állt. Végülis a német pilóták, akiket hőként ünnepeltek, egy másik ország elfoglalásában segédkeztek, de pár évvel később már a hazájukat védték. Ugyanez az oroszokkal is, csak fordítva.

Bonyolult ez a világ.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 13 19:02 #61895

  • Magyarharcos
Én speciel azért kedvelem a pilótákat, mert náluk nem volt kötelesség az ellenség megölésse, csak az ellenséges repülőgép megsemmisítése.

Amúgy, mi lett a fekete tulipános gép sorsa utána?
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 júl. 14 08:18 #61907

  • Gipszj
Magyarharcos beküldte:
Én speciel azért kedvelem a pilótákat, mert náluk nem volt kötelesség az ellenség megölésse, csak az ellenséges repülőgép megsemmisítése.

Amúgy, mi lett a fekete tulipános gép sorsa utána?

Elméletileg nem, de egy katapult ülés nélküli gépből kiugrani ritkán lehet. Nekünk azt mondták, hogy motoros sportgépből 1000 m alatt nem érdemes ugrálni, mert előbb lent van minthogy sikerülne kimászni. Katonai gép gyorsabban jön lefele. Nem véletlen, hogy a lelőtt gépek pilótái inkább a kényszerleszállást választották általában. A légiharcok a II. vh.-ban sokszor földközelben zajlottak.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.22 másodperc
Joomla templates by a4joomla