Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Tehergépjárművek, vontatók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Tehergépjárművek, vontatók

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 07 06:14 #57945

Tanezred hozzászólása:

Egy méltatlanul elfelejtett teherautót szeretnék megemlíteni, amivel a M. Kir. 101. Honvéd Tanezred frontara induló századát is felszerelték. A Klöckner-Humbold kb 3-3.5 tonnás ponyvás disel szállító. Nagyon bevált, megbízható jószágnak bizonyult, fordulékonysága miatt a kárpátok hágói keskeny útjaival is jól birkózott. Visszatérő problémát a motortartó bakok törése okozott a rossz utakon. Érdekes, hogy sehol nem említik. A gyár a németországi Ulm mellett található ma is működik IVECO konszern részeként, de a régi felirat a gyáron ma is látható (1984-ben jártam benne, most is gyártanak a hadseregnek közepes szállítókat) Ha többet és fényképeket akartok látni róla -meg más szállítókról- \"munka\" közben a most megjelent M.Kir. 101. Honvéd Gépkocsizó Tanezred könyvben megtaláljátok.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 07 09:34 #57947

  • tanezred
Köszönöm a segítséget.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 07 16:21 #57950

  • Zeki
41 M Klöckner-Deutz közepes tehergépkocsiról hallottam 330S és 330A változatokról, amiknek a hasznos tömege 3150 illetve 3100/2700 kg. Ergo hasonló lehet, még ha Humbold is, vagy én vagy aki petrezselymet beszél.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 07 17:03 #57952

  • tanezred
Igen, különböző fúziók voltak, Klöckner-Humbold -Deutz, sőt Magirus-Deutz, végül is nem akarok gyártörténetbe belemenni, az németül olvasható a netten. Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy az alakulatnál -a Tanezrednél- Klöckner-Humbold tgv.- ként jegyezték, és méltatlanul elfeledték.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 07 19:12 #57957

  • HunBütyök
És ki az aki elfeléejtette? Mert mi nem... egyik kedvenc tehergépkocsim ez is. Mondjuk van vagy 400 kedvenc tehergépkocsim de ez is köztük van.

Mondjuk ez a hülye elnevezés nemtudom honnan jöt tneked: Klöckner-Humbold kb 3-3.5 tonnás ponyvás disel szállító. Most 3 vagy 3,5 tonnás? Ponyvás? Oké, de ponyvás akkor feltételezzük hogy szállító.. Vagy ponyvás dízel szállító? De a ponyvát nem lehet rárakni úgy hogy ne folyjon ki a dízelgázolaj alóla...

A cukorbogyó neve: Klöckner-Deutz A3000. 3,1 tonna teherbírású, négykerékmeghajtású tehergépkocsi volt... Ez volt a 41M nálunk...

Ehhez \"nett\" sem kell.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 07 19:16 #57959

  • HunBütyök
Zeki írta:
41 M Klöckner-Deutz közepes tehergépkocsiról hallottam 330S és 330A változatokról, amiknek a hasznos tömege 3150 illetve 3100/2700 kg. Ergo hasonló lehet, még ha Humbold is, vagy én vagy aki petrezselymet beszél.


Egyről beszéltek... a 330S vagy 330A az ugyanaz mint az A3000 vagy az S3000. A S-esből kétszer annyi készült mint az A-sból. Az A-s (mint Allrad összkerékmeghajtású) azonban klafább volt...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 08 06:01 #57961

  • tanezred
Mondjuk úgy jött a \"hülye\" elnevezés, hogy a M.kir. 101. Tanezred könyvben így említik, és az egyik foton erős nagyítóval, így látható az emblémája félkörívben Klöckner, a félkörívben egyenesen Humbold. Az, hogy 3 vagy 3.5 tonnás, nyilván a visszaemlékező 60 év után már nem emlékezett pontosan hogy 3,11258 t vagy 3,2189 tonnás. Nem is ez a lényege a könyvnek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 08 07:01 #57963

  • Zeki
Akkor csak jót mondtam, de Bütyöknek mindig igaza van, kivéve akkor amikor téved.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 08 09:49 #57964

  • HunBütyök
tanezred írta:
Mondjuk úgy jött a \"hülye\" elnevezés, hogy a M.kir. 101. Tanezred könyvben így említik, és az egyik foton erős nagyítóval, így látható az emblémája félkörívben Klöckner, a félkörívben egyenesen Humbold. Az, hogy 3 vagy 3.5 tonnás, nyilván a visszaemlékező 60 év után már nem emlékezett pontosan hogy 3,11258 t vagy 3,2189 tonnás. Nem is ez a lényege a könyvnek.


És ez ki a csámpás katicabogarat érdekel? A 3-3,5 tonnás ponyvás dízel szállítón derültem jót.

A Klöckner és a Humbold oké lenne bár a matricát is biztosan félrenyomták mert nekem Humboldt névről vannak ismereteim. A Klöckner-Hunboldt-Deutz elnevezés 1936-38 között volt hivatalos márkanév, majd 1938-tól lett Klöckner-Humboldt-Magirus ha jól tévedek... Mondjuk Klöckner-Humboldt csak így kettő névvel nekem kimaradt ismereteimből de tén yés való hogy az 1941-től gyártásra került A330 vagy S330 az csakis Klöckner-Deutz-Magirus lehet, bár a magirus nevet sokszor lehagyták... Jó de hát akkor is tévedhettek. Ilyen tanezred vagy olyan tanezred, de ezek szerint még lett volna mit tanulniuk nevükhöz híven a katonáiknak...<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2011-07-08 11:49
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 08 10:05 #57965

  • HunBütyök
Nagyon rá vagy cuppanva erre a Tanezredes könyvre... Ez valami új Biblia vagy mi a szösz? Vagy reklámozni szeretnéd? Biztosan érdekes lehet amúgy. Bár ha szállító járművekről akafrok informálódni inkább más könyvet keresek magamnak...

World War Two Military Vehicles - Transport &amp; Halftracks - G. N. Georgano írta. Mondjuk helyenként elég szókszavű és én például tudnék hozzáfúzni még ezt-azt a könyv bizonyos részeihez, na de sebaj. A könyv hátránya hogy csak a kommersz népek jármóveiről ír, egyedül az olasz, francia, japán járművek amik érdekességek benne. Belga, finn, lengyel, magyar, holland, román stb járművekről nem ír.

Na meg van még pár jó könyv a témáról.. Van egy német sorozat is a Waffen Arsenal azt hiszem abban magáról a Magirsuról is van külön kötet...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 08 10:14 #57966

  • HunBütyök
Amúgy nem kell fennakadni a híbás elnevezésekért sok helyen találkoztam mér ilyennel, és nem bizto shog ydebilek voltak a katonák, csak egyszerűen sz*rtak rá hogy hogy hívták a jármóvet. Pl. a Zis-5 hosszúplatós változatára is az azt mondták a katonák hogy Zis-5, holott a lóf*szt! Az Zis-11 volt...
Mondjuk én szeretem nevét nevezni a dolgokat, úgyhogy nekem a Klöckner-Humbold ponyvás dízel szállító az Klöckner-Deutz A330 (A3000) vagy S330(S3000). Téma lezárva, igazam van és kész..
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 08 16:03 #57969

  • Zeki
Szép és kerek lezárása a vitának. - A \&quot;vitát\&quot; itt a tényleges funkciója és megnevezése alatt értem ,nem a média, által használtat, avagy a házassági veszekedésekhez hasonlóakat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 21 15:22 #58163

Téma zárolva.

Válasz: Tehergépjárművek, vontatók 2012 jún. 17 22:46 #61663

Fiúk, úgy látom nincs leírás a Botondról! Ha kell, akkor tolok egyet róla.
Téma zárolva.

Válasz: Tehergépjárművek, vontatók 2012 jún. 18 16:37 #61676

  • Magyarharcos
Nyugodtan, én is szoktam írogatni, asszem vagy 5 cikkem van kint, meg még 5 van ami majd most fog kikerülni.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.17 másodperc
Joomla templates by a4joomla