Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Tehergépjárművek, vontatók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Tehergépjárművek, vontatók

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 01 10:13 #22104

bütyökke!! te tudsz valamit!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 01 12:28 #22106

ha bár nem 2vh-ás a legjobb a KRAZ
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 01 18:29 #22109

  • HunBütyök
KrAZ? Melyik a sok közül? És miért a KrAZ?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 06 16:55 #22223

Bütyi!

Ha szépen megkérlek (és tudsz róla valami érdemlegeset), akkor mesélsz nekem erről a Morris vontatóról?

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Valami ilyesmi a becsületes neve: Morris CD/SW 30 cwt. 6x4 tractor

Egy ilyen makettet építek, és ennyit sikerült kisilabizálnom a francia nyelvű ismertetőből. Az tiszta, hogy a \"6x4\" azt jelenti, hogy a 6 kerékből 4 hajtott.

Köszi
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 09 17:03 #22288

Nem tud senki semmit erről a vontatóról?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 09 18:43 #22293

  • HunBütyök
Nekem a kedvenc vh-s vontatóm. Amúgy híresebb mint a Tigris. Talán acsak az angolok közül a Bedford QL sorozat híresebb nála vagy a Morris C8.

Most van egy kis dolgom de írock róla majd oké?

Türelem információt terem!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 09 19:35 #22294

HunBütyök írta:
Nekem a kedvenc vh-s vontatóm. Amúgy híresebb mint a Tigris. Talán acsak az angolok közül a Bedford QL sorozat híresebb nála vagy a Morris C8.

Most van egy kis dolgom de írock róla majd oké?

Türelem információt terem!


Oké, köszi, most főleg az érdekel, hogy használták
-e \'44-ben franciaországban az inglandusok, csak a festés miatt. Azt azért nem hiszem, hogy a tigernél híresebb, de hogy jobban bevált a maga feladatkörében, az tuti:laugh:

Abban meg biztos voltam, hogy ez a kedvenced;)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 09 20:09 #22295

  • HunBütyök
Pontos info-t még kell keresnem arról hogy 44-ben volt-e de ez a széria amit te kérdeztél, a CDSW 1935 és 39 között épült. Amúgy onnan ismerem ezt az autót, mert a szaklterületemhez tartozik (háború korai évei) Minden esetre nagyon impozáns, hogy a korai dolgokat is mdellezed nem csak az unalmas és tucat 1944-45-ösöket. Framnciaországban és Afrikában harcolt ez a cucc, amúgy másfél tonnás könnyű teherbíreású vontató vlt. A Híres Morris C8 volt a váltótípusa azt mondhatjuk. A CDSW nem volt olyan mozgékony és erős mint a C8.
A CDSW-nek volt könnyű műszaki mentő változata is, azzal a Cruiser és Vickers könnyű és cirkáló harckocsikat javították.

Ha 1:72-es model adok hozzá egy alig használt Somua S-35-öt kályhaezüsstel lefújva. De át tudod festeni francia színűre.. Szuper kis diorámát tudnál vele alkotni. Na meg egy 40 m-es bofors ágyút húzhat ez a kis huncut vontató.

Ha ki akarod festeni akkor egyszínű méregzöldre fesd és a ponyvát a tetején világosbarnára.

A lövegvontató változattal ami neke dvan azzal kétfontos páncéltörő ágyút, 40 mm-es Bofors Mk. I légvédelmi gépágyút, esetenként 25 fontos tarackágyút vontattak. A légvédelmi gépúgyús vontató az 192 tárat szállított az ötdarabos tárból tüzelő Boforos gépágyúhoz.

Amit viszont tudk tanácslni, hgy ha mindenkléépen az unalmas 44-es témát akarod nyomatni, akkor fessél rá fritzkeresztet és fesd német színűre, mivel 1940-ben Dunkirk-nél a nácik zsákmányoltak belőle egy rakatot. A németeknél valószínűleg szolgálatban állt még 1944-ben is a Nyugati fronton. De jobban örülnék ha egy szép 1940-es diorámát készítenél Somua és B1 harckocsikkal meg ilyesmik...


Tehát összegezve: 1944-ben furcsa lenne, max német zsákmányolt járműként elmegy.
Javasolt makettezési terület:
1. 1935-39: angliai gyakorlótér, pl. Salisbury-ben egy Vickers Mk.VI B vagy egy A9-es Cruiser mellett

2. Franciaország és belgium 1940 tavasza, illetve Dunkirk kikötője

3. Észak-Afrika 1940-42 között.

Egyéb javaslatok ahol elképzelhető volt:
1. olasz rámázolt felségjellel, mint hadizsákmány 1941-ben Líbiában.

2. német hadizsákmány horikeris pálmafával Afrikában

3. német szolgálatban példuál 37 mm-es Flak 37 vontatására 1944-ben vagy egyéb könnyű lövegek vontatásakor, de megbolondíthatjuk a fritzkeresztes Morris-Commercial CDSW-t egy hatcsövű Nebelwerferrel is, amit éppen vontat.

Itt a műszaki mentő változata neki 1939-ből:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2009-12-09 21:12<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2009-12-09 21:24
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 10 19:21 #22322

Köszi az infókat Bütyi!

Boforst azt adtak hozzá, de az már átcsoportosult a Magyar Királyi Honvédség kötelékébe

Merthogy most 42-44 közti magyar maketteket csinálok, amiatt is vettem meg, mert a bofors benne volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 10 19:32 #22324

  • HunBütyök
Na hát akkor nem véletlen hogy bofrs vlt hozzá. Há tnézd, akkor készíts belőle német zsákmányt. Az akár lehetett a Keleti fronton is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 10 19:51 #22325

Igaziból azért érdekelt a korszak, mert nem nagyon lehet 1/72ben korai maketteket kapni (sajna) és az érdekelt, hogy milyen wargame-s küldibe lehet berakni.

Azt nem tudod véletlen, hogy hol lehet 1/72-es toldit, nimródot, turánt, vagy zrínyit kapni?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2009 dec. 11 06:10 #22327

  • HunBütyök
Nem tudom sajnos, de tigrist az tudsz venni bárhol., és párduct is.

Ilyet sajno snem tudom hol:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Mondjuk nekem ha makettboltom lenne a tigriseket meg midnen ilyen kommersz hokit kiselejteznék, és cserébe ilyen maketteket árulnék (biztos lenne rá igény):

35M Rába-AFi
38M Rába-Bakony Fuel Tanker
Csaba, toldi, turán, zrínyi
41m tábori tarack
meg midnenféle magyar cuccok, lovaskocsival együtt

Aztán árulnék finn cucckat, lengyel cuccokat, francia cuccokat, belga cuccokat, olasz cucckat.

Álom, szép álom. Sajnos a makettboltok divatternékekkel vannak tel eés nem a minőségre törekednek. Aztán csodálkoznak hgy gazdasági válság van és tömegtermelés és blabla... Minőségre kéne törekedni és egyediségre.


Amúgy az egyik haza makettboltban is lehet kapni Shermane-es táblát, de még az is hibás!!!!!!

M4 sherman van ráírva, holott M4A1 sherman van aképen... fuck!
Képzeljtétek el egy ilyne makettboltban a Turán I helyett az lenne írva hogy Turán II.

Most durciztam egyet.
Éljenek a kevésbé ismert népek fegyverei midnen téren.

Na majd 1:140-ben tolunk eg ywargame-et hamarosan.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 jan. 05 18:23 #24706

Sziasztok valaki tud nekem írni Horch Kfz.15 ről mert ez van a cod uoban is de enm ismerem viszont nekem bejön nagyon !
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 jan. 05 18:39 #24712

  • HunBütyök
a Horch 830R, azaz a Kfz.15 a világháború talán legismertebb német katonai járműve.

4x2-es kerékképletű futárjármű,
a Horch830 polgári személygépkocsiból kifejlesztve katnai célokra..
1934 és 1937 között gyártották. Több változata is volt, Kfz. 12 és a Kfz 17 például.
összesen 3972 darab készült 3250 köbcentis motorral ellátott verzióból 1934 és 1937 között, továbbá a kicsit gyengébb, 3004 köbcentis motorral eláttt korai verzióból 564 darab 1934-ben.
Hossz: 4750mm, szélesség: 1780mm, magasság: 1850mm
Tengelyek közti távolság: 3200mm
Első tengelytáv: 1456mm
Hátsó tengelytáv: 1516mm
Fordulékonyság: 7m-es sugaró kör.
Az 1934-1937-es erősebb motorú verzió 70 LE-s max 3200-as fordualtszámú V8-as négyütemű motorral volt ellátva, a korábbi verzió egy 62 LE-s motorral.
Akkumulátor: 12V-os, ami a sofőr ülése alatt helyezkedett el.
Sebességfokzatok: 4 előre, 1 hátra
Váltómű: Prometheus AGN 8
Hidraulikos összkerékfékkel volt szerelve.
A jármű tömege 1820 kg volt.
Végsebesség: 110 km/h
Üzemanyagtartály kapacitása:: 75 liter.
Fogyasztás: 20 liter/100km úton.
Hűtővíz a hűtőrendszerben: 21 liter.

Remélem válaszom kielégítő volt.

Amúgy a háború első éveinek legismertebb járműve, nem tudom mi a csodát keres a COD-ban... Mondjuk nem is csodálkozom rajta. Ha nem tévedek az 1944-45-ös game.
Szerepét később a Kübelwagen vette át, ami jóval könnyebb és praktikusab kis autó volt, jobb terepjáróképeséggel.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 jan. 06 07:25 #24764

Magyarok csak német terepjárókat használtak vagy voltak hazi fejlesztéseink is?
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.19 másodperc
Joomla templates by a4joomla