Bazooka Joe írta:
Hát ha erőlteted a hülyeséget, akkor kénytelen vagyok felvenni a kesztyűt.
Volt ez az ominózus kijelentésed, amitől majdnem leestem a székről:
Hajcihő írta:
A légi utánpótlás alkalmatlan a feladatra, mert nehézfegyvereket nem lehetett szállítani vele.
Eddig azt hittem, hogy jól ismered repülőgépeket, de úgy látom, hogy itt egy kicsit bővítenem kell a tudásodat.
A(z):
Arado Ar 232-ről
Junkersd Ju-90-ről
Junkersd Ju-290-ről
Dornier Do-24-ről
Blohm und Voss Bv-222-ről
Go-242-ről
Messerschmitt Me-321-ről
Messerschmitt Me-323-ról
hallottál már?!
Prímán lehetett velük nehézfegyvereket szállítani.
Úgyhogy erről ennyit.<br><br>Szerkesztette: Bazooka Joe, Időpont: 2010-09-08 13:59
No mégegyszer: Sem elég nem volt belőlük, sem a MEGFELELŐ nehézfegyverek TÖMEGES szállítása nem volt velük megoldható.
Nem voltak elég jók, nem volt belőlük elegendő, és tűz alatt álló hadműveleti területeket nem lehetett velük kiszolgálni.
Ez utóbbi képesség csak az USA légierejének sikerült először a vietnami háború folyamán, de még ott is csak kísérleti jelleggel.
Az erre alkalmas deszantgépek, és deszanttechnikák a \'80-as évek második felére alakultak ki a megfelelő biztonsággal és mértékben, noha kísérletek már a világháború alatt is folytak a tárgyban.
A deszanthadműveletek gépeinek másik hibája az volt, hogy rendkívül költségesek és kevéssé hatékonyak voltak, a szállítógépek nagy saját ellátási igényei miatt. Következésképpen csak kevés hasznos terhet voltak képesek elszállítani.
Ráadásul az úti veszteségük harci övezetekben elfogadhatatlanul nagy volt. Pl. a Gigantokból a háború végére egyetlen repülőképes példány sem maradt!
A gyártásuk annyira költséges volt, hogy a német ipar nem volt képes pótolni őket, nemhogy a szükséges számra felnövelni az állományukat.
Ezt meghaladóan egy repülőgép nem úgy működik, hogy lerongyolok a kérómból a parkoló repcsimhez, bedugom a slusszkulcsot és hajrá!
Mi több, még az sincs, aki lerongyolhatna a kéróból, mert a jogsit megszerezni hozzá egy hosszú többhónapos folyamat, más gépeken már kiképzett pilóták számára is.
De ennél is problémásabb, hogy komplett személyzeteket kell hozzá képezni, hosszú idő alatt, ami megoldhatatlan volt, beleértve a földi kiszolgálóállományt is.
A második világháború deszant hadműveletei - beleértve ciprusit is - csak akkor vezettek elfogadható veszteségű eredményre, ha azok összfegyvernemi akció részét képezték, vagy arra bővülhettek.
Eredményes, stratégiai mértékű légiutánpótlásra ugyanis a kor repülőeszközei csak hátországi körülmények között voltak képesek.
Ha támadták őket akkor már alkalmatlanok voltak ilyen mértékű feladatok ellátására.
De azért csak nyugodtan személyeskedj, és fölényeskedj.
Mit neked a Sztálingárádi és az Észak-Afrikai kudarc, a ciprusi \"győzelem\" elfogadhatatlan vesztesége, amely után maga Hitler tiltotta meg ezeket a hadműveleteket.
Biztos neked van igazad.
A német ipar olyan mértékben gyártotta a deszantolásra alkalmas légi eszközöket, hogy el sem fértek, a kiképzett személyzet egymás tyúkszemére lépett, hogy szállíthasson, a harcjárművek és egyéb nehézfegyverzet meg akár egy Bf109-esbe is belefért.
Az üzemanyag utánpótlás korlátlan volt, stb.
Pusztán azért nem nyúltak a németek ehhez az eszközhöz, mert nem jutott az eszükbe, vagy duzzogtak!
Angliát meg azért nem szállták meg \'40-ben a folyami uszályokkal és egyéb szedett-vedett eszközökkel, mert elment tőle a kedvük, mivel Churchill kinyújtotta rájuk a nyelvüket!
Ők tudták, hogy a ladikok alkalmasak deszantfeladatokra, és a repülőik is, mert lelőhetetlenek!
Csak én nem tudom!<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-08 15:56